YEEEEEEEEA

Yaaaaay!! Äntligen lyckades jag skapa ett nytt lösenord till min blogg. Orsaken till att jag inte har uppdaterat nåt här i Thailand är att jag ändra lösenordet på bloggen precis innan jag åkte och sen glömde jag bort det... Men men nu funkar det!

Okej, det är min fjärde vecka härnere och det är faktiskt synd att jag inte har kunnat skriva om allt som har hänt. Jag får försöka ta igen det nu. Eller åtminstone senare, jag är jätte trött just nu XD

I alla fall! Jag kan börja med det ytliga:

- Jag har gått fyra veckor på Chulalongkorn's Intensive Thai och det funkar rätt bra. Jag började på Basic 3 och ska fortsätta tills Intermediate 2 om jag klarar alla prov. Och nästa vecka är mitt slutprov för Basic 3 så jag måste verkligen klara det!! Annars kommer jag inte in på nästa nivå och då blir det inte så kul för mig, hehe.
- Jag har massa läxor varje dag och en presentation som jag måste förbereda för varje dag. Which kinda sucks.
- Det är typ bara japaner i min klass (which was very surprising the first day) och vissa av dom är lite skumma :P jag berättar mer om det sen!
- Jag har haft ett litet socialt liv härnere, har mest umgåtts med Sai och hennes vänner, så jag har varit en liten klängapa.... :P men jag måste ju annars är jag helt ensam :(
- Jag har varit ute och festat en gång än så länge och det var skit kul! Asbra musik och billiga drinkar haha.
- Jag har shoppat! Jag måste visa det jag har köpt, även om det inte är jätte mycket, men det har typ inte kostat nåt heller :) God I love Thailand.
- Och och och.... Här kommer det mest chockerande: jag har börjat gilla thaimat!! :O what's wrong with me? Jag ser liksom fram emot maten varje dag i skolan för att det är så gott! Och så billigt (6 kr). Finns en maträtt som jag älskar mest.... mmm det heter Moo Kra teim. Typ fläsk och ris, men det är för gott och jag vill ha det nu :( och och och det finns nåt som heter Cha Yen (thai ice tea) som är sjukt gott! dricker det varje dag ^^

Okej nu måste jag fortsätta plugga, skriver mer imorrn!

byeeee

Kommentarer
Postat av: Siri

Jaaa! Här har du en som är glad över att läsa om livstecken från din sida. Galet att du inte gillat thaimat förut, det är typ himmelriket för mig :P Hur fungerar det med boendet och språket då?



Mina planer om London gick i stöpet och nu börjar jag snegla mot Thailand istället, typ språkstudier men jag vet inte hur seriöst. Chulalongkorn känns rätt serious business och jag vet inte hur jag skulle överleva i storstan :O

2010-09-16 @ 15:54:45
URL: http://nerdsection.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0