Always

Dagen har varit helt normal. Jag försov mig (som jag gör varende morgon) så jag kom lite sent. Vi hade den tråkiga läraren idag som alltid drar över på tiden minst 30 min, skit jobbigt! Han måste verkligen förklara varenda liten detalj som en treåring som aldrig har hört thailändska skulle förstå. Vi har btw 4 olika lärare som vi byter mellan, två av dem gillar jag och de andra två är typ rätt blaaah. En av dem som jag inte gillar gjorde värsta konstiga saken som jag fortfarande inte förstår mig på, men det måste vara kulturkrocken.

Det finns en japansk kille i min klass som liknar Sid från Ice Age värsta mycket! Han är sjukt rolig också, fast mest utan att veta om det själv haha. Han har rätt nasal röst och är ganska liten. I förrigår när läraren frågade vad man inte bör göra när man är på semester sa han att man inte fick bajsa på berg XD och han var helt seriös, det var värsta kul.... Fast det var typ bara jag som tyckte det haha.

Det finns en annan japansk tjej som är rätt nervös hela tiden och lite awkward och säger "Förlåt!" hela tiden på thailändska. Eller hon försöker säga förlåt, men hon säger det så snabbt och så hackigt med japansk brytning att det låter som att hon säger "låt mig prutta" hahaha. Alltså hon ska säga "kaaa tååt" men hon säger "ka tåt". Det är lite kul när jag har tråkigt :)

Idag hände en kul sak, men jag vet inte om det kommer låta så kul när jag förklarar det. Anyways det finns en koreansk kille i min klass som heter Takeyu (det låter typ som Tank you). Han var inte i skolan idag så en tjej sa lite frågande:
"Takeyu?"
"Och läraren sa: "Vem vill du tacka?"
Hon såg helt förvirrad ut.
Han: "Ja vi har alla någon att 'thank you'. Kanske ni vill 'thank you' Thailand?"

It was hilarious! Fast okej det låter inte så kul men jag lovar att det var det ^^ plus att jag var trött haha.

Okej, i nästa inlägg lägger jag upp lite random bilder :) see ya soon then!








This Romeo is bleeding, but you can't see his blood.
Oh yes I can.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0