Scared

Haha förlåt alla jag skrämde med min berättelse, var inte meningen! Ville som sagt bara dela med mig lite av min last för jag kände mig så rädd och ensam.

Som ni kanske misstänker så hade jag väldigt svårt att somna i natt. Alla, ALLA, lampor var tända och jag lät Anastasia rulla på TV:n som jag kunde somna till. Det tog ett tag men det gick.

Det första jag gjorde idag var att gå och köpa rökelser som jag tände och la i ett litet altare som finns utanför min lägenhet. Jag kände mig faktiskt lite bättre efter det. Alla thaimänniskor som jag berättade min dröm för tog den på största allvar och berättade att jag måste göra this and that för att respektera andarna. Och jag ska göra precis allt som går att göra. För jag är sjukt rädd haha.

Förstår ni varför jag hatar skräckfilmer nu?

Jag blir rädd för minsta lilla. Fast enligt thaitro är detta inte minsta lilla. Det är något allvarligt som man måste ta seriöst. Och jag har fått dessa råd:

- Vakna tidigt på mornarna och ge mat till munkar.
- Köpa bananer och kokosnötter som jag ska lägga vid altaret.
- Tända rökelser i mitt rum.
- Lägga ett glas apelsinjuice eller rött vatten (det heter något speciellt på thai och helt ärligt så vet jag inte vad det är) på altaret.

Imorrn ska jag köpa bananer och tänt rökelser har jag gjort. Puh feels better!

Anyways, nu ska jag gå och äta och kolla på Anastasia igen, such a great movie!

Bye!


Kommentarer
Postat av: Mitchell

Röd drick? Nam daeng? ;D Haha.

2010-10-21 @ 13:52:29
Postat av: Anonym

dricka*

2010-10-21 @ 13:52:48
Postat av: Mitchell

Det är som någon slags saft fast sött. :)

2010-10-22 @ 01:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0