Blackout

Usch! Igår när jag gick runt i lägenheten runt 11-tiden och provade lite olika outfits (yes jag har ett liv) blev det helt plötsligt kolsvart i lägenheten. Jag blev skit rädd! Har haft mardrömmar om att jag är hemma ensam och det är natt ute och det blir strömavbrott. Nu hände det på riktigt, i Thailand. När jag är HELT ensam. Brrrrr! Och jag hade inga ljus eller nån ficklampa heller. Det enda som lyste upp rummet var ljuset från min dataskärm. Jag sprang till fönstret för att dra upp persiennerna men det var kolsvart utomhus med.

Så jag sprang och tog mina nycklar, för jag ville inte vara kvar i min läskiga lägenhet. Jag skulle ner till receptionen men trappgången var så sjukt läskig! Helt svart och jag såg typ skuggor överallt. Jag tänkte hela tiden att jag hörde läskig musik i mitt huvud och att det skulle hoppa fram nån närsomhelst.

När jag kom ner till receptionen var det helt kaos för dom som jobbar där försökte ta reda på vad som var fel. Men jag lyckades få ett enda litet ljus och en tändare. De sa att det var ett stort strömfel över hela Sukumvit och att det skulle ta 2 h innan det kom tillbaka. Great...

Så jag gick tillbaka till lägenhet (sprang) och satte mig framför min data och kollade på Family Guy, med mitt lilla ljus bredvid mig. Det fick mig faktiskt att må mycket bättre. En halvtimme senare kom strömmen tillbaka och snipp snapp snut så var sagan slut!

Haha My säger alltid att jag är så dramatisk, hon har rätt. Men ärligt talat, ni skulle ha varit precis lika rädda i min situation! :O

Idag förberedde jag mig för det värsta genom att köpa typ 7 ljus, en tändare, en låda tändstickor och en ficklampa (plus batterier): Next time I will be ready.... You won't be able to take me!!!

Nu ska jag försöka sova, see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0