Sleepless in Bangkok

Åhh det är så frustrerande att inte kunna sova när man har bestämt sig för att lägga sig tidigt för att man är så trött. Jag sov typ 6 h igår natt så jag tänkte att jag skulle ta igen det inatt. Seems like a lost cause för jag ska upp om 7 h.

Jag börjar bli förkyld också :( kanske är det mitt straff för att jag var hemma igår? Nu är min plan i alla fall att vara uppe och bli så sjuuuukt trött att jag kommer hata mig själv imorrn, men kommer kunna sova på kvällen i alla fall.

Idag var en helt vanlig dag i skolan. Jag kom försent (som alltid) och jag hade glömt mina böcker hahaha... Sånt är så pinsamt. Jag var helt sminkad och fixad, men jag kommer försent och har inte material med mig. Man ser verkligen vad jag prioriterar! (Y)

En tjej i min klass (who's like the sweetest ever) var i Japan och hade köpt japanskt te till mig för hon vet hur mycket jag tycker om det :D totally made my day! Jag har inte provat det än, men förpackningen var lite rolig:

 

So what else? Jag ska ju trötta ut mig så jag kan lika gärna lägga upp lite random bilder som tar hundra år att ladda upp:

Från dagens lektion




Cooooookies!!! (Uttalas som videon)

 

And tea! (in the cutest little tea pot ever)

 

På tal om den. Det blev en jätte stor grej av det i klassrummet idag och jag förstod inte ens varför. Han på bilden är korean och majoriteten av eleverna i min klass är japaner. Det finns en till korean och en fransman. Anywho så satt han och drack ur sin lilla tekanna och alla japaner blev typ förskräckta och tyckte att det var sjukt opassande att dricka ur en tekanna helt ensam. Tydligen så är det väldigt opassande för man ska ju kunna servera andra med tekannan och om han dricker ur den är det ju äckligt. Alla satt i alla fall och kollade snett på honom, lite synd faktiskt!

 

Jag menar, vad kan han göra? Det är inte direkt så att det finns tillräckligt med te för 10 pers i den lilla saken... Men det är intressant att upptäcka dessa kulturskillnader! Folk tittade snett på mig i matsalen när jag åt nudlar (jag var inte speciellt duktig på att använda pinnar så jag snurrade nudlarna) och tyckte att jag åt som ett litet barn. Good to know!

 

Awwww.... Jag känner mig så Foki, but come on, this is sooo cute!

 

Nu börjar jag bli väldigt trött så jag ska försöka igen. Klockan är kvart över 1, not too shabby.

See ya!

 


Kommentarer
Postat av: Mitchell

Tack! :)

2010-11-23 @ 22:15:20
Postat av: Mitchell

Tack! :)

2010-11-23 @ 22:15:53
URL: http://mitchell.webblogg.se/
Postat av: mikipedia

Haha cooooolt :D Kolla översta högra bilden :D Står mitt namn baklänges :D



三気

2010-11-24 @ 19:58:13
URL: http://mickeskokbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0