Förkyld :(

Nu är jag förkyld på riktigt :( trodde inte det skulle kunna hända härnere, men det beror nog på väderomväxlingen (nu är det ju "kallt" här) och på överanvändning av AC:n. Tiffy is the shizz though! En thailändsk medecin som hjälper hur bra som helst mot förkylning och alla symptomen (rinnande näsa, huvudvärk... halsont?) försvinner.

Crap, jag tog en powernap för ett tag sen så jag vet inte hur bra det kommer gå att somna ikväll. Ska nog kolla lite på film eller läsa min bok (neeerd) som jag fick idag. Den heter The Art of Living fast den är på thailändska så det kommer nog ta ett tag för mig att läsa ut den :P men det är så kul att se att min thailändska har blivit så mycket bättre! Jag förstår inte varje ord, men jag förstår ändå innebörden texten. Sooo great! Jag är verkligen tacksam över att jag vågade åka ner hit och plugga thai. My future self says thank you very much!

Det är snart dags för mig att åka hem, om lite mindre än 1 månad (YAAAAY!) och jag är EXCITED to say the least. Har saknat mina föräldrar, min pojkvän och mina vänner. Too much :( på tal om det så fyller en av mina bästa bästa barndomsvänner år idag :D:D GRATTIS MY! När jag kommer hem så får vi fira tillsammans med att äta massor med gott som alltid!

Jag saknar verkligen svensk mat... Potatissallad (jag vet inte varför just potatissallad men jag saknar det asmkt!!), tacos (mmmmmmm........ and so swedish!), revbensspjäll med mera. Faktiskt så är det min mammas mat jag saknar :( ni som har ätit min mammas mat förstår varför ;);)

På tal om det! Min mamma har ju öppnat restaurangen nu. Vi har haft öppet i typ en månad nu och det är typ sådär med kunder för ingen vet att vi har gjort om och tagit över. But! You guys should totally go there! Om ni är på Odenplan så kan ni ju titta förbi :) ni kan ju hälsa min mamma från mig också, kanske ni får lite rabatt :D

Nu ska jag kolla på film, ciao peeps!

Kommentarer
Postat av: mikipedia

Tacos är ändå en rätt svensk grej, Sverige är världens största exportör av texmex-mat (TRUE STORY)

2010-11-27 @ 17:50:45
URL: http://mickeskokbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0