Better than me?

Idag hade jag en rolig dag som vanligt (inte ironisk) tack vare personerna i min grupp. Jag ser seriöst fram emot att gå till skolan varje dag haha. Sid är som vanligt sjukt rolig, och sen har vi en annan tjej som heter Yuko som är jätte gullig. Jag vill inte byta grupp :(

Imorgon är sista dagen för Intermediate 1 så nästa kurs kommer vi att splittras (oh sad day). Därför kommer jag att ta massa bilder imorgon :D vi ska ut och äta efter skolan också så det kommer bli kul.

Idag hade jag en presentation där jag pratade om Skönheten och Odjuret och det gick så fail.... Jag började prata svenska och engelska och ingen fattade något hahaha. Men det var skit kul så det gjorde inget :)

What else?

Jajusste! Träffade en finsk tjej på skolan i måndags och vi stod och pratade länge vid BTS-stationen. Hon var rolig och den första internationella personen jag har träffat haha. Men hon har så mycket mer cojones än vad jag har :O hon kom ner till Thailand för 5 månader sen, är 20 år och pluggar helt ensam på ett thailändskt universitet. Plus att hon läser extra kurser som kinesiska och thailändska. Och hon bestämde sig för att komma helt spontant.

Hmm. Jag funderar på om inte jag ska plugga i Thailand med? Det negativa är ju att universiteten suger haha, men jag gillar ändå att vara i Thailand och det känns som att 4 månader inte räcker för allt jag vill göra här. Visst ibland hatar jag att vara här litegrann, men jag älskar ändå Thailand och kommer nog alltid att göra det. Hmm vi får se hur jag gör. Det blir nog svårt i och för sig med tanke på att jag måste hjälpa mamma nu när hon har öppnat restaurangen inne i stan.

Anywho.

Jag känner mig lite förvirrad just nu. Och inte bara angående hela Thailandsaken.

Men det löser sig!

Best class eveeer! Åh jag ska filma imorrn så förstår ni vad jag menar :)

 

Nu måste jag plugga -.- och förbereda presentation......

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0