Ensam och mobbad

Äntligen har jag lite tid för mig själv och då passar jag på att blogga lite. I helgen firade vi S-L som fyllde 18 (finally she's a big girl!). Vi åt riktigt najs sushi hos henne och sen gick vi ut på Stanley's där musiken sög. Det var synd för annars hade S-Ls första utgång kunnat bli mycket mycket bättre. Dock tror jag att hon hade rätt kul ändå ;)

Jag har tänkt rätt mycket på min resa till Thailand. Särskilt efter några sjukt gulliga sms som jag fick av S-L :) blev lite tårögd faktiskt haha. Jag försöker att intala mig själv att 4 månader inte är lång tid, men det är det ju faktiskt. Om jag är mobbad och ensam i 4 månader så kommer det kännas som typ 4 år för mig. Här i Sverige har jag alla underbara och viktiga personer som jag behöver, och som jag kan träffa nästan när jag vill. När jag är där kommer jag att känna mig fett ensam och uttråkad för även om jag lär känna folk så kommer jag ändå inte kunna lita på dem för att jag bara har känt dem så kort tid.

Det blir svårt att prata med alla här i Sverige också på grund av tidsskillnaden. So I will feel very lonely... :( Som tur är har jag dock två vänner därnere, varav en som jag kan lita på nästan till hundra procent. Men det räcker liksom inte... Jag kan inte vara värsta klängig på henne och vilja vara med henne så fort jag känner mig ensam (vilket förmodligen blir varje stund som jag inte är i skolan).

Förhoppningsvis får jag ett väldigt efterlängtat besök av Shui också därnere. Det skulle vara för awesome! Då har jag lärt mig typ nästan allt om Bangkok och hur man tar sig runt. Jag skulle vilja att fler personer kom och hälsade på mig, men det lär bli lite svårt...

Well well, utan socialt umgänge kan jag ju i alla fall fokusera på att lära mig perfekt thailändska. Kanske jag borde satsa på att bli nörd och inte träffa nån på 4 månader och bara plugga?


Eh, helst inte... Men haha vi får se hur det går :P

Peace!


Kommentarer
Postat av: Siri

Det kommer att gå braaa! Kommer att följa äventyren med spänning. Vad är det för skola du ska läsa på & hur hög är hyran för lägenhet i Bangkok? Dyrt? Jag känner igen din rädsla i att inte vilja bli för needy när det gäller de man har som sällskap. Drar till London om knappt en månad och jag svär, mina ben och tänder skakar av nervositet, och jag vet inte alls hur jag ska klara mig när mina homies inte finns till hands.



Sv: Det lilla jag kan räknas typ inte :( Jag flyttade hit när jag var 5, och sedan vägrade jag prata thai om folk här ändå inte skulle förstå mig (logiskt resonemang för en unge). STÖRSTA MISSTAGET JAG GJORT I MITT LIV TYP.

2010-08-09 @ 22:33:58
URL: http://nerdsection.blogspot.com
Postat av: Miu

har hört av Mitchell att du ska plugga där länge! haha, om du kommer känna dig ensam (vilket jag inte tror att du kommer att göra), så kommer jag ju att vara nere i thailand i 3 månader från sep-dec. Kan ju alltid höras då kanske man kan göra nåt tillsammans. Det är alltid roligare att vara många om man ska hitta på nåt kul där ;)

lycka till med plugget iaf!

2010-08-10 @ 12:09:17
URL: http://miuccia.blogg.se/
Postat av: Miu

jepp, jag ska dit ner endast för semester! jobbar som en galning nu så lite "sommarlov" känne rjag att jag behöver. men ska ändå köpa emd mig skolböcker ner, spec. matte. så att jag inte glömmer bort. så lite plugg blir det ju, hoppas jag iaf! haha

javisst, jag förstår det;) men jag kommer ju inte att vara i bangkok hela tiden, vill iaf spendera många många dagar(kanske veckor) där eftersom jag aldrig har varit i bangkok mer än 2-3dagar..men vi kan ju absolut höras om det! jag och killen har inte planerat nåt än inför resan :P

2010-08-11 @ 08:22:26
URL: http://miuccia.blogg.se/
Postat av: Anonym

titays!

2010-08-27 @ 03:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0